domingo, 3 de septiembre de 2023

BENVINGUTS AL CURS 2023-24

Benvinguts al nou curs!

Aquest blog ens servirà com a eina de comunicació entre tutors, alumnes i famílies. Aquí  podreu consultar  informació general  i  les fotos de les activitats que anem fent. Esperem que aquest sigui un bon curs  que ens ajudi a crèixer i a acumular bones experiències. Aquest any per sobre de tot, obrirem els ulls davant la senzillesa i la recerca de la veritat, superant les dificultats i aprenent coses noves (fins i tot que equivocar-nos de camí no és cap tragèdia ja que sempre estem a temps de rectificar). 

Els tres tutors us donem la benvinguda i ho fem amb un conte:

Un dia vaig decidir donar-me per vençut…vaig renunciar al meu treball, a la meva relació, a la meva vida. Vaig ser al bosc per parlar amb un ancià que deien era molt savi.

-Podria donar-me una bona raó per no donar-me per vençut? Li vaig preguntar.

-Mira al teu al voltant, em va respondre, veus la falguera i el bambú?

-Sí, vaig respondre.

-Quan vaig sembrar les llavors de la falguera i el bambú, les vaig cuidar molt bé. La falguera ràpidament va créixer. El seu verd brillant cobria el sòl. Però en canvi, no va sortir res de la llavor de bambú. No obstant això,  no vaig renunciar a seguir cuidant el bambú.

-En el segon any la falguera va créixer més brillant i abundant i novament, no  va créixer res de la llavor de bambú. Però no vaig renunciar 
a seguir cuidant el bambú.

-En el tercer any, encara no va brollar res de la llavor de bambú. Però no vaig renunciar 
a seguir cuidant el bambú.

-En el quart any, novament, res  no va sortir de la llavor de bambú. Però no vaig renunciar 
a seguir cuidant el bambú.

-En el cinquè any un petit brot de bambú va treure el cap a la terra. En comparació de la falguera era aparentment molt petit i insignificant.

-El sisè any, el bambú va créixer més de 20 metres d’altura. S’havia passat cinc anys posant arrels que el sostinguessin. Aquelles arrels el van fer fort i li van donar el que necessitava per sobreviure.

-Sabies que tot aquest temps que has estat lluitant, realment has estat posant arrels? -Li va dir l’ancià, i va continuar…

-El bambú té un propòsit diferent al de la falguera, no obstant això, tots dos són necessaris i fan del bosc un lloc bell. Mai et penedeixis d’un dia en la teva vida. Els bons dies et donen felicitat. Els mals dies et donen experiència. Tots dos són essencials per a la vida -li va dir l’ancià, i va continuar…

-La felicitat et manté dolç. Els intents et mantenen fort. Les penes et mantenen humà. Les caigudes et mantenen humil. L’èxit et manté brillant…
Si no aconsegueixes el que anheles, no desesperis… potser només estiguis posant  arrels…

Us desitgem un bon curs en el que treballeu per fer unes arrels ben fortes i perquè compartiu totes les coses bones que teniu dins. Segur que entre tots farem el bosc més bell! 

BENVINGUTS A 1r d'ESO!! 

Els tres tutors. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Setmana de la Solidaritat

Hola, famílies! La setmana del 18 al 22 de març, celebrem la setmana de la  solidaritat .  Al llarg de la setmana els/les alumnes aniran tre...